Fout
  • JUser: :_load: Kan gebruiker met ID: 112 niet laden

Systeem

Afdrukken

Monolingual

Geschreven door Wim Strik.

Gebruikerswaardering:  / 9
ZwakZeer goed 

monolingual.jpgMonolingual is een programma waarmee je de overbodige talen van je systeem kunt verwijderen, best handig want dat scheelt een hoop ruimte. Ervaren Mac gebruikers zullen al bij de installatie kiezen om deze niet te installeren maar als  ze er dan toch opstaan kun je ze met Monolingual achteraf verwijderen. Waarschuwing!
Monolingual is getest op Jaguar en Tiger, er zijn nog geen resultaten bekend voor Leopard.

Verwijder nooit de Engelse taalbestanden, deze zijn de basistaal van MacOS X. Mac OS X is een Engelstalig besturingssysteem  waarop met behulp van subtalen de gebruikers interface taal wordt aangepast aan die en dien van de gebruiker. Het zijn dan ook alleen de subtalen die je mag verwijderen, zoals Unna in onderstaande reactie vermeldde.
monolingual-1.3.0-en

Gravatar
Unna (03.02.2008 (19:34:55))
Let op! Ja Nee Lees vooral de eerste twee van de FAQ's op http://monolingual.sourceforge.net/faq.php voordat je aan de slag gaat. Kan een hoop ellende voorkomen !
Gravatar
Lars Mariën (11.02.2008 (17:18:30))
Ja Nee Heej erg bedankt :P heb al zo'n 20 tal tools gedownload op deze site<br /><br />Dit programma verwijderde maar liefst 2gb aan hard drive op mijn mac<br /><br />Aanrader ;-)
Gravatar
(15.02.2008 (11:23:45))
Ja Nee Omzichtig te gebruiken maar inderdaad een aanrader
Gravatar
sander1 (18.02.2009 (13:06:10))
Ja Nee Wow :o! Ik heb met dit tooltje 2 GB aan ruimte vrij kunnen maken! Het werkt echt super eenvoudig, het verwerken kost alleen wel even de tijd (volgens mij heeft m'n Mac ruim een uur staan ratelen).
Gravatar
Friwo (30.12.2009 (16:16:27))
vreemde talen weg Ja Nee Wilde de vreemde talen weg doen bij mijn imac met macosX 10.4.11 Tiger maar geeft aan dat dit niet voor deze besturing is! merkwaardig daar deze getest is op Jaguar en Tiger
Gravatar
Sam de Man (28.03.2010 (13:46:36))
1.9GB Ja Nee er is 1.9gb vrij gekomen.<br />werk volgens mij prima op SN.<br /><br />greetzzz:o
Gravatar
TondeKleijn (09.08.2011 (18:14:37))
Ja Nee heb 1,8 gb verwijderd, prima programma :D :D

Smileys

:confused::cool::cry::laugh::lol::normal::blush::rolleyes::sad::shocked::sick::sleeping::smile::surprised::tongue::unsure::whistle::wink:

1000 tekens over

Antispam Nieuwe afbeelding Hoofdletter gevoelig

Ontwerp en realisatie WS-Online - © 2008 Alle rechten voorbehouden.