Grafisch

Afdrukken

Inkscape

Geschreven door Wim Strik.

Gebruikerswaardering:  / 17
ZwakZeer goed 
inkscape.jpgInkscape is een Open Source vector graphics editor, qua mogelijkheden vergelijkbaar met Illustrator, CorelDraw, of Xara X. Het maakt gebruik van de W3C standaard Scalable Vector Graphics (SVG) formaat. Inkscape SVG ondersteunt vele geavanceerde functies (markers, klonen, alpha blending, enz.) en heeft een zorgvuldig ontworpen gestroomlijnde interface. Om Inkscape te gebruiken heb je X11 nodig, voor Leopard minimaal versie XQuartz v2.1.4

inkscape-0.46-01-angled_guidelinesinkscape-0.46-stockpatternsinkscape-0.46-lpe-pathalongpathinkscape-0.46-tweak-pathinkscape-0.46-screenshot-macinkscape-0.46-engraving2

Gravatar
Jasper de Grood (17.06.2008 (15:16:53))
Ja Nee Hoi luitjes,<br />Ik krijg Inkscape maar niet aan de praat... na dat ik het program opstart krijg ik een melding over Fonds die geladen moeten worden, en dat het enge tijd duur voor dat het hooft scherm te zien is. Als ik op de ok knop druk is het programma afgelsoten. <br />Mijn X11 is up to date en Gimp werkt prima. <br />Help! cry
Gravatar
Wim (17.06.2008 (16:59:55))
Inkscape werkt probleemloos! Ja Nee Zoals al eerder vermeld, programma's verschijnen alleen op deze site als ze zijn uitgeprobeerd en naar behoren blijken te werken. Dit geld natuurlijk ook voor Inkscape. Misschien toch nog eens de instellingen en configuratie eisen nalopen.
Gravatar
Marjan Vernooy (08.08.2008 (08:11:58))
Inkscape spettert niet Ja Nee Ik heb dezelfde ervaring als Jasper: Inkscape start niet op. Heb OS X 10.5.4 en dus de voor Leopard-versie geladen. Instellen lukt verder niet, want het programma blijft in de eerste start hangen, dus er valt niets in te stellen.
www.platformvvvo.nl
Gravatar
Marjan Vernooy (08.08.2008 (08:45:12))
Foutmelding Ja Nee Alles nog eens geprobeerd: /Users/marjanvernooy/Desktop/Inkscape.png
www.platformvvvo.nl
Gravatar
S (16.12.2008 (00:43:11))
Ja Nee Iemand verstand van de files in inkscape?<br />Ik had iets getekent en opgeslagen als jpg<br />maar nu kan ik het niet meer openen.<br />er staat omdat het niet de juiste bestandtype is.<br />Bij eigenschappen van dat wat ik heb getekent staat <br />type of file: File<br />dus ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan.<br />iemand een idee hoe ik die weer kan openen?
Gravatar
Arnoldtoo (16.08.2009 (22:21:28))
Ja Nee Volgens de site moet je de X11 update van XQuartz hebben. Dus niet de normale X11!<br /><br />Iemand dit nog niet gedaan?<br />http://xquartz.macosforge.org/trac/wiki
Gravatar
Bosie (07.11.2009 (15:42:19))
Mooi wel dus Ja Nee De laatste versie werkt prima onder Snowleopard.<br />Ik hoefde geen fratsen uit te halen met X11. <br />Opstarten duurt iets langer dan normaal, het logo van inkscape verschijnt in de balk en klikken daarop start het programma keurig.
www.boekenfrance.fr

Smileys

:confused::cool::cry::laugh::lol::normal::blush::rolleyes::sad::shocked::sick::sleeping::smile::surprised::tongue::unsure::whistle::wink:

1000 tekens over

Antispam Nieuwe afbeelding Hoofdletter gevoelig

Ontwerp en realisatie WS-Online - © 2008 Alle rechten voorbehouden.